Klienci zabrali głos: Punkta ponownie Firmą Przyjazną Klientowi
Punkta drugi rok z rzędu osiągnęła bardzo wysokie wyniki certyfikacyjne programu Firma Przyjazna Klientowi. Indeks FPK wyniósł 92%, plasując Punktę powyżej progu pozytywnej certyfikacji. Firma otrzymała we wszystkich badanych obszarach oceny od klientów na poziomie minimum 90%.
Badanie zostało zrealizowane przez Experience Institute techniką CAWI, w dniach od 6 lipca do 10 sierpnia 2023 roku na grupie N=711 klientów Punkty. Badani docenili przede wszystkim pracowników Punkty (ich uprzejmość, kompetencje) oraz korzystne, atrakcyjne oferty (niskie ceny). Były to dwie najczęściej wymieniane spontanicznie mocne strony firmy.
Klienci promują Punktę - bardzo wysoki wskaźnik NPS
Szczególnie wyróżnia się wysoki wskaźnik NPS (Net Promoter Score) czyli promotorów marki. NPS Punkty wynosi aż 58, czyli niemal dwukrotnie więcej od średniej wyników laureatów certyfikatu Firma Przyjazna Klientowi (średni wynik to 32). Oznacza to, że odsetek osób, które są skłonne polecać usługi Punkty przyjaciołom i znajomym w bardzo wysokim stopniu przewyższa odsetek krytyków marki. Co symptomatyczne, w branży ubezpieczeniowej już wyniki na poziomie średniej (np. powyżej 30) komunikowane są przez podmioty jako sukces.
Drugi konsekutywny rok, w którym Punkta jest tak wysoko oceniana przez Klientów to zdecydowany sukces całego zespołu. Często powtarzające się w głosach Klientów pochwały dla doradców są potwierdzeniem, że stawiamy na wysoką jakość obsługi i przez to realizujemy naszą obietnicę, którą są “ubezpieczenia trafione w punkt”. Szczególnie wysokie oceny otrzymywaliśmy od klientów, którzy już co najmniej dwukrotnie nabywali u nas produkty ubezpieczeniowe. Po dwóch latach obecności marki Punkta na rynku widzimy stabilne fundamenty dalszego wzmacniania naszej pozycji jako zaufanego dystrybutora - komentuje Michał Daniluk, prezes zarządu Punkta sp. z o.o.
W dalszej kolejności w poczuciu klientów Punkta wyróżnia się dużym wyborem ubezpieczeń, szybkością działania, dostarczaniem rzetelnych informacji (analizy rynku), dobrym kontaktem, użyteczną porównywarką ubezpieczeń.
Spontanicznie wymieniane aspekty, które ułatwiały klientom Punkty zakup ubezpieczenia, to: łatwy kontakt z doradcą i dobra komunikacja, kompetencje doradców (przekazywanie rzeczowych, jasnych i kompletnych informacji), użyteczna porównywarka ubezpieczeń, możliwość zakupu online, bez wychodzenia z domu i bez zbędnej (w poczuciu klientów) papierologii, atrakcyjna cena ubezpieczenia, miła i empatyczna obsługa.
Mocne strony dystrybutora? Doradcy i porównywarka
26% ankietowanych spośród tych, którzy udzielili dodatkowych wyjaśnień, wskazało “dobry kontakt z doradcą i dobrą komunikację” z Punktą jako najważniejsze ułatwienie oferowane przez markę podczas zakupów. Dodatkowo - w porównaniu z zeszłorocznym badaniem trzykrotnie wzrosła liczba osób, które wskazały porównywarkę ubezpieczeń online na punkta.pl jako użyteczną (na ten aspekt wskazało 14% badanych, podczas gdy rok wcześniej był to ważny aspekt tylko dla 5%).
Źródło danych: Raport z ilościowego badania certyfikacyjnego dla firmy Punkta przez Experience Institute Sp. z o.o., sierpień 2023
Punkta to multiagencja ubezpieczeń, wchodząca w skład Punkta Group. Przez ostatnie 2 lata do drużyny Punkta dołączyły m.in. porównywarka ubezpieczeń mFind, specjalista od likwidacji szkód IsonCare, potentat ubezpieczeń podróżnych w krajach adriatyckich (Coris) oraz polskie multiagencje Arrant Ubezpieczenia i Profi Insurance. W Punkta Group zrzeszona jest szeroka paleta usług: brokerskich, assistance, likwidacji szkód dla klientów korporacyjnych oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń dla klientów detalicznych. Rozwój Punkty wspiera duży, zagraniczny inwestor - brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Punkta Group tworzy struktury dystrybutora kompletnego, aktywnego we wszystkich ogniwach łańcucha serwisu ubezpieczeniowego.
Kontakt dla mediów
Mieszko Sibilski
Dyrektor PR i komunikacji