punkta

Punkta - porównywarka zmienia się w ogólnopolską agencję ubezpieczeń

Punkta - trzecia najpopularniejsza internetowa porównywarka cen ubezpieczeń, połączyła siły z ogólnopolską siecią BIK Serwis. W ten sposób na rynek ubezpieczeń wkracza nowy gracz, który pod nowym szyldem Punkta oddaje użytkownikom elastyczną, omnichannelową sieć obsługi, skupioną na ubezpieczeniach OC i AC. Stabilność połączenia i środków na budowanie nowej wartości dla klienta wspiera strategiczny inwestor - brytyjski fundusz Pollen Street Capital. 

Punkta zaprezentowała użytkownikom nowe logo, nową stronę internetową i nowe funkcjonalności - takie jak m.in. możliwość podpisywania umów z agentem i kompletnej obsługi podczas wideorozmowy. Połączenie usług online z aktywnością ogólnopolskiej sieci agentów, przynosi klientom możliwość bardziej przejrzystego i elastycznego dostępu do ubezpieczeń, w elastycznej formie, dostosowanej do stylu życia nowoczesnych konsumentów. 

W ramach akcji rebrandingowej, marka zaprezentowałą nową architekturę strony punkta.pl - oferującej porównywanie cen ponad 70 ofert ubezpieczeń OC/AC oraz ubezpieczenia w kategoriach takich jak zdrowie, nieruchomości, podróże czy fotowoltaika. Wśród nowych funkcjonalności odświeżonej porównywarki klienci otrzymali między innymi inteligentne rekomendowanie ofert: najbardziej korzystnej cenowo, najlepiej dostosowanej i poszerzonej o najkorzystniejsze usługi dodatkowe.

Nowa Punkta wykorzystuje synergię potencjałów z BIK Serwis - multiagencją zrzeszającą już ponad 600 agentów współpracujących. Pod parasol nowej marki Punkta trafia również 300 partnerów multiagencji Profi Insurance, zakupionej przez BIK Serwis w maju 2021. 

- Stawiamy na rozwój i połączenie najlepszych elementów dwóch światów: online i offline. Punkta z porównywarki staje się multiagencją kompletną. Oferujemy użytkownikom i klientom niespotykaną wcześniej w naszej branży elastyczność i dostosowanie do stylu funkcjonowania. Z drugiej strony: naszym agentom i partnerom oferujemy szereg przełomowych narzędzi technologicznych, pozwalających szybciej, precyzyjniej obsługiwać nowe grupy klientów - wyjaśnia korzyści Michał Daniluk, dyrektor zarządzający Punkty i członek jej zarządu. 

Komunikację nowego brandu Punkty wspierała kampania w mediach społecznościowych. Nowe logo pokazywało szereg influencerów kojarzonych z motoryzacją, mobilnością i podróżami. 

https://www.instagram.com/p/CW-cD93oWnD/ 

https://www.instagram.com/p/CXHElydITO9/

https://www.instagram.com/p/CXEa6gzMaOb/

https://www.instagram.com/p/CXDmFnbsSMg/

Nowa identyfikacja uspójnia pod jednym szyldem działalność online, czyli porównywarkę ubezpieczeń kategorii OC/AC dla aut osobowych, motocykli i rowerów a także produktów ubezpieczeniowych z kategorii podróże, dom, zdrowie i fotowoltaika - wraz z działalnością sieci agentów. 

Co ciekawe - za pośrednictwem strony internetowej Punkta.pl, z agentami stacjonarnymi klienci mogą umawiać się na spotkania wideo. 

- Wychodzimy naprzeciw potrzebom życiowym klientów. W czasach coraz większej konieczności pracy zdalnej możliwość konsultowania się nie tylko z infolinią, ale z konkretnym agentem, daje klientom wiele elastyczności. W czasie bezpiecznego połączenia wideo agent jest w stanie zweryfikować dokumenty i podpisać zdalnie umowę. To duże uproszczenie dla klienta, a jednocześnie jedno z wielu narzędzi, jakie oferujemy naszym agentom - wyjaśnia Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu odpowiedzialna za cyfryzację i procesy omnichannel. 

W ramach szukania synergii między działalnością cyfrową i tradycyjną, Punkta będzie  umożliwiać współpracującym agentom obsługę klientów online’owych. 

- Z naszych obserwacji ponad 20% klientów wyszukiwarki jednocześnie chciałoby asysty agenta i wsparcia eksperckiego. Chcemy zaadresować tę potrzebę kontaktu ze specjalistami, a przy okazji wspierać naszych agentów w budowaniu sieci klientów - dodaje Adamczyk. 

Agentów współpracujących Punkta uzbraja w nowoczesne narzędzia informatyczne, m.in. system porównywania zakresów ubezpieczeń

Wraz z usprawnieniami technicznymi przychodzi świeże podejście do wizerunku i komunikacji. 

- Adresujemy potrzeby klientów, którzy są poszukujący i świadomi. Widzimy potencjał w bezpośrednim kontakcie z naszą społecznością użytkowników, których m.in. aktywizujemy w mediach społecznościowych. Punkta jest zarówno precyzyjna - trafiona w punkt - jak i elastyczna, rozumiejąca styl życia klienta - wyjaśnia Jakub Jóźwiak, członek zarządu odpowiedzialny za marketing online. 

Punkta, wcześniej znana jako mfind, powstała w 2014 roku. Dawniej - internetowa porównywarka - dzisiaj - multiagencja ubezpieczeniowa. Pozwala swoim klientom na wybór i zakup spośród ofert kilkudziesięciu towarzystw jednocześnie. Ceny wskazywane na kalkulatorze ubezpieczeń nie różnią się od tych w towarzystwach ubezpieczeniowych. Klienci Punkty unikają zatem przykrych niespodzianek i dopłat. Jednocześnie Punkta prowadzi też największy na polskim rynku portal informacyjny na temat ubezpieczeń, który miesięcznie odwiedza ponad 300 tys. unikalnych użytkowników. Od 2021 roku firma należy do Grupy BIK (w skład której wchodzą Grupa BIK, April, Profi Insurance oraz mFind).

Kontakt dla mediów

Mieszko Sibilski

Mieszko Sibilski
Dyrektor PR i komunikacji

mieszko.sibilski@punkta.pl
695758253